Skip to content

Budownictwo i architektura : „Formacje”: wystawa SPAN w galerii MAK

2 miesiące ago

508 words

SPAN (Matias del Campo i Sandra Manninger).
Formacje / Galeria MAK / Widok wystawy, 2011.
Wolfgang Woessner / Architekci MAK Matias del Campo i Sandra Manninger, byli laureaci stypendiów MAK-Schindler w programie dla artystów i architektów w rezydencji w Los Angeles, połączyli siły w 2003 roku, by założyć wiedeńskie studio SPAN, które zaprojektowało austriacki pawilon na Expo 2010 w Szanghaju razem z Zeytinoglu ZT.
Zespół pojmuje architekturę jako proces i działa w dziedzinie stosowanej teorii architektury, czyli na styku z badaniami.
Ich projekty koncentrują się na przyszłościowych strategiach projektowania.
Wykorzystują one technologie medialne i polegają na opracowywaniu modeli architektonicznych z systemów organicznych, które są następnie umieszczane względem siebie za pomocą dynamicznych programów przestrzennych.
W galerii MAK SPAN zaplanował interwencję przestrzenną przeniesioną do czarnej skrzynki.
.
Formacje.
odkryje swoje znaczenie w różnych scenariuszach składających się z modeli, animacji i elementów architektonicznych, zapewniając obserwatorowi nowe spojrzenie na laboratorium współczesnej produkcji architektonicznej.
Poszczególne stacje i poziomy ekspozycji, oparte na organicznych wzorach ruchu, odnoszą się do siebie i oscylują pomiędzy abstrakcyjnymi, dynamicznymi formami i strukturami hybrydowymi.
Zdjęcia i więcej informacji na temat wystawy po przerwie.
Jeśli chodzi o rewolucyjną koncepcję architektury, ich metodyczne podejście i ich estetyczny, sterowany komputerowo język formalny, del Campo i Manninger wykazują pewną bliskość z Gregiem Lynnem i Herna.
N Dia.
Z Alonso.
Obaj są postrzegani jako przedstawiciele współczesna architektura amorficzna.
Stanowisko to jest wyraźnie sprzeczne z antropologicznie opartą koncepcją architektury, która również odnosi się do form organicznych.
SPAN (Matias del Campo i Sandra Manninger): Formacje / Architektura i geometria rekurencyjna (koncepcja), 2010.
SPAN (Matias del Campo & Sandra Manninger), 2011 Jednakże, nie ma zjawisk charakterystycznych dla XX i XXI wieku, zajmujących się metamorfozą form naturalnych w odniesieniu do sztuki i architektury, a także badaniem ciał matematycznych wytwarzanych przez samą naturę.
; w rzeczywistości były one obecne w całej historii formy.
Stąd praktyka del Campo i Manningera, która rozpoczyna się od geometrii i procesów generatywnych systemów organicznych, odzwierciedla zasadę losowych obrazów matematycznych, która sama jest zakorzeniona w mechanicznie myślącej filozoficznej tradycji założonej w XVII wieku.
Komputer służy nam nie tylko jako narzędzie do wizualizacji wcześniej zdefiniowanych pojęć, ale jest raczej rozumiany jako partner w projektowaniu.
Świadomie zastosowane interakcje służą do ułatwienia manipulacji i ostatecznie generują wyniki, które są zaskakujące lub w inny sposób nieoczekiwane, czego można się było spodziewać.
Niczym spontaniczna mutacja w naturze, co może powstać, może być nowe, użyteczne lub po prostu piękne.
wyjaśnij Del Campo i Manninger.
SPAN (Matias del Campo i Sandra Manninger).
Formacje / Galeria MAK / Widok wystawy, 2011.
Wolfgang Woessner / MAK.
Formacje.
to kolejna atrakcja w serii odpowiednich prezentacji architektonicznych w galerii MAK.
Po.
Greg Lynn.
Skomplikowana powierzchnia.
(2003),.
Foreign Office Architects.
Gatunki .
foilogeneza foi.
(2003) i pokazano.
Herna.
N Dia.
Z Alonso.
Pitch Black.
(2008), Galeria MAK kontynuuje dalszą wystawę poświęconą ważnemu stanowisku z dzisiejszego młodszego pokolenia architektów.
[hasła pokrewne: audyt energetyczny przykład, ustanowienie służebności, skrzynka rozsączająca ]

Powiązane tematy z artykułem: audyt energetyczny przykład skrzynka rozsączająca ustanowienie służebności